Brány a vrata

Nemalou část naší výroby tvoří brány a vrata. V této oblasti kovovýroby je několik možností jak řešit uzavírání vašeho vjezdu na pozemek či do garáže.

Pojezdová brána nesená samonosná

Pojezdová brána nesená (samonosná)

Představuje nejvhodnější způsob jak uzavřít vjezd na pozemek. Její nesporné přednosti spočívají ve skutečnosti, že celé tělo brány se odsune do strany a tím, oproti křídlové bráně nezabírá ve vjezdu žádný prostor.

Dále je velkým přínosem, že tělo vrat se pohybuje asi 8 cm nad zemí. Není proto nutné oproti jiným pojezdovým branám montovat do vjezdu souvislé dráhy (kolejnice) a následně je přejíždět vozem a také napadlý sníh i jiné nečistoty nečiní samonosné bráně překážku.

Pojezdová brána nesená samonosná

Principem posuvné samonosné brány je, že spodní profil rámu vrat tvoří C profil, v němž jsou vsazeny dva jezdce, které po zakotvení do betonového základu, zajistí samonosné bráně hladký pojezd o to i v případě, že se hmotnost samonosné brány vyšplhá k 500 kg. Naše společnost s úspěchem uvedla do provozu i samonosné brány o délce přes 12m.

Nevýhodou samonosné brány je spolu s vyššími náklady to že celý rám samonosné brány je o cca o jednu třetinu delší než je otvor vjezdu, který uzavírá.

Je proto nutné počítat s touto vyvažovací částí a posoudit zda se vrata na pozemek vejdou.

 

Pojezdová brána po kolejnici

Pojezdová brána po kolejnici

Zastává pozici levnější varianty pro pojezdové brány.

Pořizovací náklady pojezdové brány po kolejnici jsou cca o jednu třetinu nižších než u samonosné brány a to hlavně pro menší dimenzi profilů a svou jednoduchost.

Pojezd brány zajištují kladky zadlabané ve spodním profilu vrat, které jezdí po kolejnici, položené ve vjezdu. Kolejnice má dvounásobnou délku vrat. Její další výhodou je, že při stanovení délky brány postačí k šířce průjezdu přidat pouze 20 cm. Proto je pojezdová brána po kolejnici vhodným řešením v situaci, kdy není dostatek místa pro otevření samonosných vrat.

 

Křídlová brána

Křídlové brány

Jsou vůbec nejlevnější variantou pro uzavření pozemku.

Osazují se na zděné sloupky nebo na levnější ocelové sloupky pomocí rektifikačních pantů, které zajišťují i dodatečné nastavení křídel, například při pohybu sloupků vlivem mrazu a podobně. Malou nevýhodou je, že při otevření, které je většinou dovnitř pozemku, zabírají svým pracovním prostorem část vjezdu, ve kterém se nedá například zastavit s vozem a podobně.

 

Teleskopická brána

Teleskopické brány

Jsou málo rozšířenou novinkou. Hlavní výhodou je, že není potřeba tak velký boční prostor (kam se brána posouvá při otevírání), jako u klasické posuvné brány. U teleskopické brány se dvěma křídly je velikost bočního prostoru polovina šíře průjezdu, u brány se třemi křídly je tato hodnota třetina šíře vjezdu.

Další výhoda je rychlost a doba otevírání a zavírání. Klasická brána např. s průjezdem 400cm se otevře za 16 sekund, dvojdílná teleskopická brána za 8 sekund a trojdílná teleskopická brána jen za 5 sekund. Ideální řešení u rušné silnice, kde čekání na pomalé otevření brány blokuje provoz.

 

výplně a povrchové úpravy

Všechny výše uvedené druhy vrata lze osadit nepřeberným množstvím různých druhů výplní. Volba výplně ovšem podstatně ovlivňuje finální cenu vrat.

Nejlevněji vychází tyčová výplň ve formě drobných ocelových profilů kde lze najít i cenu 13,- kč/1m profilu.

Z těch kvalitnějších druhů výplní se nejčastěji využívá Tahokov, který má skutečně širokou škálu druhů. Tabule tahokovu se dají vsazovat do vnitřku rámu, kde jejich okraje lemují přítlačné rámečky. Častěji ho ale uchycujeme přímo na vnější plochu vrat. Tento způsob je cenově nejdostupnější a hlavně se díky němu kompletně zakryje tělo samotného rámu vrat. Při aplikaci tahokovu i na plot poté ani nelze rozpoznat, kde se vrata v oplocení nacházejí.

Dále jako výplň používáme:

  • plastové plotovky nebo dřevěnou výplň
  • kompozitní desky - verzalit, cetris, alucobond a další
  • dekorativní, děrované a obyčejné plechy
  • sítě nerez / lanka
  • svařované ocelové sítě - hladké / profilované
  • sklo bezpečnostní
  • corten plech - (stále rezavějící odolná ocel)
  • kovářská / kovaná zdobná výplň
  • Vrata lze také samozřejmě dodat bez výplně

Jako povrchovou úpravu používáme především máčený zinek, který dokonale ochrání ocel před rzí a zaručí její životnost až na 80 let. Na Máčený zinek se dá následně aplikovat i prášková barva.

Galerie

Fotografie hotových prací a výrobku.

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Pohony

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Vrata a vrátka

Automatické ovládání vrat pomocí NICE.

Pohony

Automatické ovládání vrat pomocí NICE.

Kontakt

Máte-li zájem o naše služby, navštivte nás.
A nebo zavolejte a my přijedem za Vámi.

TopKovo s.r.o.

Bukovany 31
257 41 Bukovany
Česko
IČO: 05679796
DIČ: CZ05679796

topkovo@topkovo.cz

Roman Salátek
- zaměření, projekt, cenový návrh
tel.: 736 537 085

Robert Johanes
- montáž
tel.: 604 552 839